Monday, 23 May 2011

CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI



Suatu hari di Stesen ERL Bandar Tasik Selatan...

MTT : Macam mana ye nak naik ERL ni... aq da la tak pernah naik ERL ni.. macam mana ni....?? Kalau naik bas tahu la aq.....

CIK NAJIHAH : Ko pergi la tanya sesiapa... aq segan la....

MTT : Err... hai... nak tumpang tanya sikit boleh...?? Nak beli tiket kat mana ye..??

Arif Azmi : ...boleh... Err... cik pergi kat kaunter tiket... cik bagitahu nak pergi mana.. lepas tu nanti dia bagi tiket kat cik...

MTT : Terima kasih ye...


MTT terus meninggalkan Arif Azmi disitu dan pergi ke kaunter tiket...

MTT : CIK NAJIHAH... jom... aq da beli tiket... heeee~

CIK NAJIHAH : haa... OK... (dengar lagu kt MP3 guna headfon)....


Setelah menunggu lebih kurang 2 minit 13 saat... akhirnya ERL yang ditunggu-tunggu tiba....


Zacky : Cik adik.. jalan tu tengok la kiri kanan sikit... main langgar je semua yang ada depan mata.... (dengan pintu-pintu sekali ko langgar ye.. macam pertama kali naik ERL je minah ni)

MTT : Erm.. maaf ye saudara... saya tak sengaja....

Hackers : Silalah duduk MTT... saya nak turun da kat stesen lepas ni... (ikhlas ni)

MTT : Erm... takpe la Hackers.. kami pon da nak sampai... Terima kasih ye...

syuxer : terus memerhatikan MTT dengan CIK NAJIHAH dengan pandangan yang tajam....




Sampai je di Stesen KL Sentral...


MTT : Aih... nak keluar ERL pon boleh jem ke... adoii.... zzzaaappppp.... BEG DUIT aq!!

syuxer : hahah.... dapat jugak aq rembat..... LARI.... run for your LIFE.... !! zzzaaaassss... gedebukkk....

cik tyraa : Yang ko lalu kat sini kenapa... kan aq tengah mop lantai ni.. tak nampak ke papan tanda kuning tu... kan da makan lantai..... Ish... ish....

huuhhh.... penat aq lari... semua orang boleh buat tak tahu je.... termengah-mengah lagi ni...(bisik MTT)

Abdul Farique : Kenapa ni cik... ?? Macam orang baru lepas lari marathon je saya tengok...

Cik Nora : Aii encik.... da terang lagi bersuluh... tak nampak ke syuxer yang da tertiarap tu... mamat tu cuba nak ragut beg duit cik MTT... tengok tu... kesian MTT... sampai semput dibuatnya.. nasib baik baru kejar 100m... kalau jauh lagi... entah pe akan jadi...

MyMye MyMya : (apasal mamat tu meniarap kat situ..?) heehee~


PINKY MOMMA : (tertidur kot)... heee

MTT : Bawa syuxer pihak yang berkenaan la.... lepas tu pandai-pandai la...

Abdul Farique : Saya akan bawa suspek berjumpa pihak yang berkenaan... da tugas POLIS BANTUAN macam saya kan... saya pergi dulu... da... bangun syuxer... ko nak pura-pura pengsan pulak kat sini... sebelum aq tembak ko dengan senapang gajah baik ko bangun...

syuxer : OK....ooo...kkkk....


,Macam-macam benda jadi dalam beberapa jam... MTT dengan CIK NAJIHAH meneruskan perjalanan mereka ke Mid Valley menaiki KTM...

MTT : Harap-harap lepas ni tiada lagi kejadian macam ni... nasib baik aq takde taekwando... kalau tak... da lama arwah da mamat tu.... heeee~




NOTA KECIL :


,Cerita ni adalah rekaan semata-mata ye.... nama-nama blogger diatas tiada kaitan dengan sesiapa ye... sekadar berimaginasi sebentar untuk SEGMEN KREATIF BERSAMA BEN ASHAARI.... jangan tembak aq lak nanti... peace no war !! ^_^


**Terima kasih kerana membaca entri CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI

11 comments:

  1. wah..nama ku pun ada..thanks2..heheh..best!!

    http://terowonginformasi.blogspot.com/2011/05/cerita-kreatif-aku-bersama-ben-ashaari.html

    ReplyDelete
  2. @Hackers

    hee.... baik betul hackers dalam scene ni... ^_^

    ReplyDelete
  3. ben kacak
    jemput2
    Jom join contest senang ni, menang sehingga RM500 =)

    ReplyDelete
  4. @ADZA IRDAWATI aka MAK DARA

    tapi kesian jugak kt pencurinya... tercium lantai.... heeee~

    ReplyDelete
  5. ala cian kna curi.. ada hikmah tu :P
    datang dr blog abg ben :)
    jom follow sy jgak di rizaros.blogspot.com untuk semangat sy.. thk u.. :)

    ReplyDelete
  6. cita2 jugak. realitinya kena hati2 jugak tau kamu. :D berpesan pada kamu n diri sndiri jugak. :D

    ReplyDelete
  7. @rizaros
    moral of the story...

    ,jangan la mencuri... ^_^
    TQ sbb follow sini....

    ReplyDelete
  8. @fRaMe LenSeS

    hee... OK... terima kasih atas peringatan tu.... lepas ni mmg kena sentiasa lebih hati2... benda2 mcm ni mmg selalu berlaku kalau kita tk sentiasa berhati2...

    ReplyDelete
  9. hahaha. MTT watak utama tu.

    kesian syuxer jadi pencuri malang XD

    ReplyDelete
  10. @mad khaz

    hehe... nama pon cerita rekaan... gunakan la watak yg ada...

    syuxer.. jgn mrh ye den gune nama ekau... heee~

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah sebentar di Ezad Skytech [dot] com...teruskan memberi sokongan dan tinggalkan komen di entri...kalau LIKE bolehlah klik G+ pada entri ni...

-EzadSkytech-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengomen Setia Mac 2018

Alexa Rank Ezadskytech.com