Wednesday, 22 June 2011

.Nilai Perkataan "TERIMA KASIH".


,Salam..
,Wahh.. awalnya aq pagi-pagi da update entri... kalau idea tengah berlegar-legar dalam kepala ni, taip je apa yang terlintas... heee ~

,"TERIMA KASIH"... "THANK YOU"... cuma dua perkataan je tapi ia amat bernilai dan bererti buat seorang yang bergelar manusia... Memang la nampak remeh isu ni tapi cuba kita fikir kembali... bukan nak mintak balasan apa pon kalau kita tolong orang lain... yang penting ikhlas... 

,Susah sangat ke nak sebut dua perkataan tu?
,Mungkin ada yang sukar untuk mengucapkan ucapan TERIMA KASIH ni lebih-lebih lagi kalau tak kenal orang tu... 

"eh, aq tak kenal ko.. perlu ke aq ucap terima kasih kat ko?"

"tak perlu la kot nak ucap terima kasih ni semua... buang masa je"

,ni cuma contoh je ye... betul ke ada yang bersikap macam ni... huuuhhh ~

,tapi bagi aq tak salah kalau nak ucapkan penghargaan terima kasih kat mereka... sedikit sebanyak insan yang menolong kita ni akan merasa pertolongan mereka tu dihargai oleh kita... (^^,)

,Tak kisah la kita ni berlainan bangsa, warna kulit... kita tetap duduk satu negara yang sama... Malaysia... tak susah mana pon untuk mengucapkan terima kasih ni... hanya 2 perkataan... TERIMA KASIH...



NOTA KECIL :

,Budi bahasa budaya kita.... iklan khidmat masyarakat ini dibawakan oleh aq untuk SKYTECH Belog... peace !! heee ~

**Terima kasih kerana membaca entri .Nilai Perkataan "TERIMA KASIH".

6 comments:

  1. TERIMA KASIH, dua perkataan yg penuh bermakna

    ReplyDelete
  2. @yatie Awang

    walaupun cuma 2 perkataan... tapi kdg2 susah nak tgk org ucapkan... bukannya susah pon kan..?

    ReplyDelete
  3. nilainya seperti org lapa disuapk nasik...jgn suap je..nnt tecekik lak..

    ReplyDelete
  4. Yeah, perkataan terima kasih tu bermakna tau! Even benda tu cuma perkataan. Setengah orang je yg reti nak amalkan cakap terima kasih tu.

    ReplyDelete
  5. @Dianaa

    tu la... kdg2 bukannya apa... kita tak mintak balasan pape pon... ucap terima kasih je.. tu pun susah... budi bahasa menunjukkan mcm mana peribadi seseorang itu... kan..? hee~

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah sebentar di Ezad Skytech [dot] com...teruskan memberi sokongan dan tinggalkan komen di entri...kalau LIKE bolehlah klik G+ pada entri ni...

-EzadSkytech-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengomen Setia Mac 2018

Alexa Rank Ezadskytech.com