Friday, 29 July 2011

5 Minit Lagi


,Haa...da pukul 4.57 pagi ni...mata aq masih segar lagi ni...tak ngantuk ke..? 

,Da la tengah hujan lebat ni..kalau tidur mesti tengah lena dibuai mimpi ni...haha..aq tadi terlelap kejap kat depan tv..entah aq mimpi apa entah tadi..terus aq terjaga...sampai sekarang aq tak ingat lagi aq mimpi pasal apa tadi...hee..

,Bulan Ramadhan pon da semakin dekat ni...lagi beberapa hari je lagi kan..biasanya waktu macam ni la aq bangun sahur..nak bangun mesti minta tempoh..aq rasa bukan aq sorang je kot..korang pon mesti pernah buat jugak kan? haa..."5 minit lagi..awal lagi ni.."

5 minit lepas tu...

"haa..nak bangun la ni..10 minit lagi...ni last..10 minit je lagi.."


,Haa..kalau tak bangun jugak..memang tak bersahur la jawabnya..bila terjaga je da azan Subuh..haha..tapi aq tak pernah la tak bersahur..mata masih ngantuk ni tapi tak sedar pon da 10 suap nasi da selamat masuk mulut...heee...


NOTA KECIL :

,Bila cerita pasal sahur..lapar pulak pagi buta ni...dengan hujannya lagi...ni mesti sebab aq tertengok Masterchef Australia ni tadi...kan da lapar..haha..

**Terima kasih kerana membaca entri 5 Minit Lagi

26 comments:

  1. haha, memang camtu lah setiap tahun :P

    ReplyDelete
  2. @sergeant keroro

    ni memang perkara biasa la kan..lagi2 kalau suka tidur lambat..punya payah nak bangun sahur...haha~

    ReplyDelete
  3. haha. mimpi basah ke? ;p

    ReplyDelete
  4. tea slalu skip sahur. tapi masa kat kolej laa sebab makanan kat cafe tak sedap. huhuhh. nak bangun makan stok roti yang ada, mata tengah ngantok tu memang taknak la kan.

    ReplyDelete
  5. @Tea

    haha...takde maknanya..mimpi pon tak engat mimpi pe..haha~(^^,)

    ReplyDelete
  6. @Tea

    aih..skip sahur..tak lapar ke waktu siang..? hee~

    haaa...kalau den la mata tengah ngantuk pon tak kesah..janji makanan masuk mulut..haha~

    ReplyDelete
  7. pergh.... hujan2 ni sedap tido bang ~

    ReplyDelete
  8. @shahjiehan

    nak tidur tapi perut da mula nyanyi2 ni..haha~

    ReplyDelete
  9. tak tdiur...?? mcm tunggu masa nak bersahur je.. ta pe. sabar.. ramadhan dh dekat sangat ni... jgn nanti bila nak bersahur tak dpt bgn pulak

    ReplyDelete
  10. hahahaha
    biasa ar tu knnn..
    name pun tidokk...
    mmg sedapppp,,
    kalau aku..sejam lagi..
    2 jam lagi..hahaha

    ReplyDelete
  11. @Fathin Fazila Razali

    da tertidur kejap malam tadi..da terjaga terus tak boleh tidur..hee~

    tu la..lagi berapa hari je lagi kan..mula2 tu biasa la..liat sikit nak bangun...lama2 OK la..(^^,)

    ReplyDelete
  12. @Far8 budak baik

    haha..memang tak sahur la jawabnya tu..ada ke sejam lagi..2 jam lagi..haha~ ^^,

    ReplyDelete
  13. heheheh dah praktis before masuk Ramadhan ek...tak sabo tunggu time bangun sahur kan? nak2 lagi time nk berbuka..wahh...sayu seyy...mak aba jauh...den edup perantauan..wuwu...tiket blk kampung xbeli lg..org kata dah abeh..aduiii...

    ReplyDelete
  14. @Fara Ada

    praktis la sikit2..hee..
    bulan puasa mmg best..tahun ni baru la dapat nak berpuasa dgn family..sebelum ni dok kat negeri org..

    kena try la g tengok la dulu..InsyaAllah ada lagi tu..(^^,)

    ReplyDelete
  15. haha. lain kali basuh muka banyak-banyak kali, baru boleh rasa keenakan makanan. haha :p eh, tadi saya mimpi. pasal... best wooo~ hehe

    ReplyDelete
  16. @hira

    haha..sahur masa tgh ngantuk2 ni la best..tak sedar pon da tambah sampai 2 kali..sambil makan tidur seminit..nanti sambung makan balik..haha~

    haha...sy boleh tak engat lak mimpi pe malam tadi..haha~

    ReplyDelete
  17. haha kalau hujan memang tak bangun la sahur..

    ReplyDelete
  18. anis cm nie mase skol rendah dolu..mate pejam sambil nasi suap ke mulut..bile dah besar nie..idak pulak gitu..weee..

    ReplyDelete
  19. hahaa . so , sila jangan percaya 5 minit itu .. hahaaaa .. adoiii camne nak sahur macamni ..

    ReplyDelete
  20. masa sekolah, kan dok hostel, mmg tak pernah lah nak turun sahur.


    sebab malas nak berebut. hoho ^^

    ReplyDelete
  21. @Suhazli

    aq tak kira la hujan ke..sahur mesti tu..hee~

    ReplyDelete
  22. @anismelon

    biasa la tu anis..mata ngantuk tapi tetap sahur jugak walaupun mata masih tak buka sepenuhnya lagi..hee~

    ReplyDelete
  23. @tia @ Ini Kisah Tia

    ye...betul tu Tia..5 minit yg susah nak percaya..mesti lebih punye..(^^,)

    ReplyDelete
  24. @siti kektus

    biasa la tu..kena ready awal2 la..senang nanti masa sahur kan..

    ReplyDelete
  25. hee, bila bertangguh ni memang gitu .. kadang2 memang kene push dan trus bangun .. heee

    ReplyDelete
  26. @iPai

    haha..biasa la tu bro..susah nak bangun sekali kejut je ni..hee

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah sebentar di Ezad Skytech [dot] com...teruskan memberi sokongan dan tinggalkan komen di entri...kalau LIKE bolehlah klik G+ pada entri ni...

-EzadSkytech-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengomen Setia Mac 2018

Alexa Rank Ezadskytech.com