Monday, 22 August 2011

Segmen Hira : Aku reti memasak, kau reti?



Haha...aq bukannya reti memasak sangat macam dalam program Masterchef Autralia tu...memang aq tabik la chef lelaki hebat memasak ni...setakat masak lepas tu makan sendiri boleh la..takut kalau aq hidangkan kat orang lain..takut muntah hijau pulak...haha...kesian pulak nanti..lebih baik..aq masak..aq yang makan..kalau sakit perut pon..aq je yang tanggung..heee...

Haa...ni la antaranya yang pernah aq masak dan aq sorang je yang pernah rasa...hee..Nak tahu..? Jangan gelak sudah la ye...huhu...


  • Masak air (boleh kot)
  • Masak nasi
  • Telur dadar
  • Telur mata kerbau (tak semua reti ye..haha)
  • Sphagetti
  • Maggi (tu paling senang..hee)

Ni je la kot yang pernah aq cuba setakat ni...OK la tu dari tak tahu langsung...masak nasi goreng tu tahu tapi aq belum pernah cuba lagi..tu yang tak senaraikan tu...haha...da lama tak makan sphagetti ni..rasa macam nak buat la pulak...huhu..

Sphagetti...pergghhh..sedapnya..!


NOTA KECIL :

hee...bolehkan aq letak gambar makanan ni..? hehe...

**Terima kasih kerana membaca entri Segmen Hira : Aku reti memasak, kau reti?

50 comments:

  1. weewit
    bile lelaki memasak ye
    hehehe

    ReplyDelete
  2. saya reti. hihi. berguru dengan mak. wooo mencabar btol kalau blajo msk dgn mak ni

    ReplyDelete
  3. sy protes kamu letak gamba spagethi tu!!..nmpak yummy..opps puase2x..hihi

    ReplyDelete
  4. aargghh... bbenci! ni yg kena wat spegetti mlm ni! npe arini ramai yunjuk gmbr spegeti je

    ReplyDelete
  5. ok la tu..bro reti masak rendam2 je huhuu

    ReplyDelete
  6. ui!! masak air pun boleh masuk list ke??.. kah3..

    ReplyDelete
  7. haha.. kita sama laa.. boleh masak spaghetti.. kehkeh.. :P

    pehh lapo tgk gmbr tuh. --,

    ReplyDelete
  8. wah..bole la masakkan spageti utk akoo.hee

    ReplyDelete
  9. terer terer terer! heheheheh
    p/s: segalanya ada titik permulaan kannnn...?!

    ReplyDelete
  10. woa! jian sy reti memasak rupenye..masak utk sy,boleh? ngee~~

    p/s : masak sedap2 yek :)

    ReplyDelete
  11. msk spageti sndiri dh kire ok la ni.. :)

    ReplyDelete
  12. masak spageti memang simple pon. hee.. ^^

    p/s : terliur plak tgk gambar spageti tu kat situ.. XD

    ReplyDelete
  13. bru wt spaghetti semalam..awat x habaq..haha XD

    ReplyDelete
  14. spaghetti ? aku x pernah masak lagi. hehe maggi ok la :D

    ReplyDelete
  15. segmen masak memasak pun ada ye..kih kih kih

    ReplyDelete
  16. wahhhh..pndai memasak la ezad hehe

    sy reti buat spageti, nak ke?heee

    ReplyDelete
  17. @Lya Colours

    tu da kira pangkat sifu tu..ambil la ilmu sebanyak2nya dari mak tu ye..(^^,)

    ReplyDelete
  18. @syaz@rozelt

    haha...sy pon terliur tgk gambar sphagetti ni...hee~

    ReplyDelete
  19. @kotak bulat

    haha..relaks KB...sy pon da lama tak makan sphagetti ni..hee~

    ReplyDelete
  20. @Bro ahmad

    rendam2 mmg aq expert la..contohnya maggi..hee~

    ReplyDelete
  21. @GaRy™

    haha..kena kira tu bro..masak jugak tu...kah3~

    ReplyDelete
  22. @Tea Dno

    hee...da lama tak makan sebenarnya spaghetti ni...teringin pulak nak masak ni..bahan2 pulak takde..wahaha~

    ReplyDelete
  23. @eliyaezlinalias

    setakat ni tu je yg mampu..hee..boleh la dari tak tahu langsung kan..huh~

    ReplyDelete
  24. @FARIZA AINA

    weee...takut sy masak nanti awak muntah hijau je...huhu~

    ReplyDelete
  25. @SITI NOORNADIYANA

    betul3..kalau ada bahan dia..campak2 je da siap..hee~

    ReplyDelete
  26. @hazirah kasimon

    tak bagitahu awal2..kalau tak boleh mintak sikit..hee~

    ReplyDelete
  27. @Freaky

    huhu...kena belajar la sikit2 masak ni freaky..maggi aq pon terer..huhu~

    ReplyDelete
  28. @ArulchelseA

    haha...join selagi termampu..macam menarik je segmen ni..tu yg aq join..hee~

    ReplyDelete
  29. @[sutera kasih]

    wahhh..nak3..da lama teringin nak makan ni..tapi malas nak buat...(^^,)

    ReplyDelete
  30. baguss tuu boleh wat calon suami ekeke

    ReplyDelete
  31. @Princess Feyqa

    haha...yeke..? kena buat borang ni..lepas tu isi la..hee~

    ReplyDelete
  32. pergg, boleh geng argg kite,jom2 masak spagheti,,haha..

    pernah wat kenduri (kecil2an ) masak spagheti tok kawan2...

    ReplyDelete
  33. @fiq.

    yezz!! kita geng..hee..
    mungkin satu hari nanti boleh buat kan...(^^,)

    ReplyDelete
  34. agak lawak sikit senarai tu tapiiiiiiii.. tetap mantop! sebab anda reti buat spaghetti! hahaha :D hebat~

    thanks for joining tau :)

    ReplyDelete
  35. @hira

    haha..tu je yang reti..masak air la paling top kan..hee~

    ReplyDelete
  36. bro !! senarai masakan kita sama !! heheh

    ReplyDelete
  37. bile lelaki boleh masaak sphagetti ianya satu yg membanggakan :D

    ReplyDelete
  38. bagus2...
    boleh wat menantu nieh...hi3

    Cik Reen melawat dari segmen yg sama... http://duniacikreen.blogspot.com/2011/08/segmen-hira-aku-reti-memasak-kau-reti.html


    jom sertai contest Cik Reen =>
    http://siluncaimalang.blogspot.com/2011/08/first-ga-cr-perlukan-rakan-alam-maya.html

    ReplyDelete
  39. @iPai

    haha..yeke iPai..? no 1 tu mesti ko expert kan..haha~

    ReplyDelete
  40. @Tholeha Mustapa

    hee..banyak lagi yg perlu sy belajar..nak makan masak sendiri..kalau malas..kedai mari..hee~

    ReplyDelete
  41. @"Aku"....Nurul Azren

    sape yg nak jadikan menantu..boleh la apply..hee~

    ReplyDelete
  42. cebagi aku rasa spegeti ko.mane tau best ke kan..hehe:d

    ReplyDelete
  43. @sizuka

    tak sedap punya..takut tak tertelan pulak nanti..hee~

    ReplyDelete
  44. bahan2 nak buat spaghetti mahal. hahaha. xyah2. makan benda lain. ;p

    ReplyDelete
  45. @Tea Dno

    hee..tu la..bahan2 dia mg mahal la..nak masak dia senang je..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah sebentar di Ezad Skytech [dot] com...teruskan memberi sokongan dan tinggalkan komen di entri...kalau LIKE bolehlah klik G+ pada entri ni...

-EzadSkytech-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengomen Setia Mac 2018

Alexa Rank Ezadskytech.com