Tuesday, 8 January 2013

Cara Permohonan Kemasukan Ke IPTA Sesi Akademik 2013/2014

> Whats Up Guys...


Sebelum Mengemukakan Permohonan


  • Pastikan anda telah mempunyai nombor Unik ID [ SLIP BSN ]
  • Pastikan anda membaca setiap arahan yang tertera pada Borang Permohonan.[ MANUAL PENGGUNA ]
  • Sila kenalpasti Kategori Anda


Semasa Mengemukakan Permohonan

  • Pastikan anda mengisi semua maklumat yang betul dan tepat di dalam borang permohonan anda.
  • Pastikan anda mengisi semua ruangan WAJIB yang bertanda (*).
  • Anda WAJIB memasukkan SALAH SATU MAKLUMAT bagi ruangan yang bertanda (**)
  • Pastikan anda membuat semakan dengan teliti borang permohonan anda
  • Pastikan anda menekan butang (Sah & Hantar) bagi menghantar borang permohonan.
  • Pastikan anda mencetak borang permohonan anda sebagai bukti permohonan anda telah selamat diterima oleh sistem.



Selepas Mengemukakan Permohonan

  • Pastikan anda membuat semakan semula Borang Permohonan anda di laman SEMAKAN bagi memastikan anda telah BERJAYA mengemukakan permohonan.
  • KEMASKINI Borang Permohonan jika perlu.
  • Sekiranya anda masih belum mencetak borang permohonan, Pastikan anda mencetak Borang Permohonan anda dilaman SEMAKAN sebagai bukti Permohonan.


    Sumber : upu.mohe.gov.my

    #Permohonan bermula daripada 7 JANUARI 2013 sehingga 15 APRIL 2013...


    NOTA SKYTECH :

    Haa...kepada mereka yang sedang memohon dan akan memohon untuk kemasukan ke IPTA bagi sesi akademik 2013/2014...selamat memohon dan semoga berjaya ! hee...

    **Terima kasih kerana membaca entri Cara Permohonan Kemasukan Ke IPTA Sesi Akademik 2013/2014

    10 comments:

    1. @diana : baru je start semalam kak...masih byk masa lagi nk mohon..:D

      ReplyDelete
    2. saya dah boleh ignore benda ni. nak habis belajar dah pong. kihkih

      ReplyDelete
    3. baguih3! .. hehehe .. aply jgn aply sape2 yg mahu smbung bljr tuh ..

      ReplyDelete
    4. info yg sgt2 bagus ni.. tp zaman sis telah berlalu 13 tahun yg lalu.. haha adeh... tua sudah gamaknya..

      ReplyDelete
    5. assalamualaikum ezad...info yang bagus ni ...:)

      ReplyDelete
    6. wah..ezad. nice entry.berguna di musim sekrg ni..hihihi

      ps: tu pix raya lepas.bukan nak cuti blog lelama.kene concentrate keje ni..huhuhuu.

      ReplyDelete
    7. untuk semester akhir dip pun boleh jugak kn ?

      ReplyDelete
    8. trima kasih bang, lama saya carik ni..berguna sangat.. saya cita2 nak jadi ahli politik

      ReplyDelete

    Terima kasih kerana sudi singgah sebentar di Ezad Skytech [dot] com...teruskan memberi sokongan dan tinggalkan komen di entri...kalau LIKE bolehlah klik G+ pada entri ni...

    -EzadSkytech-

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Pengomen Setia Mac 2018

    Alexa Rank Ezadskytech.com