Tuesday, 18 June 2013

Seminggu Lagi

> Whats Up Guys...

Bila banyak kali terserempak dengan roadblock ni macam da lali je...huh, bila diminta berhenti dan kena tunjuk lesen dan roadtax tu memang perkara biasa la tu kan...berhenti je la kan...kalau tak buat salah buat apa nak takut kan...redah je...tapi beberapa hari lepas bila terserempak dengan roadblock JPJ...aq tetiba rasa tak sedap hati..."Haihh, apesal pulak ni...tak pernah pulak rasa semacam macam ni ?"

Roadblock JPJ

Pegawai JPJ 1 : 
Sila berhenti di tepi, encik...

Pegawai JPJ 2 : 
Minta lesen memandu dan roadtax, encik...

Aku :
Nah...lesen memandu dan roadtax...

Pegawai JPJ 2 :
Lesen ni bila nak renew ni ?

Aku :
Eh, bukan tahun depan ke tamat tempohnya ?

Lesen Tinggal Seminggu Lagi

Pegawai JPJ 2 : 
Minggu ni lesen da nak tamat tempoh ni...bila nak renew ni ?

Aku :
Oh, saya ingatkan lambat lagi...tak perasan...minggu ni saya renew ye, encik...

Pegawai JPJ 2 : 
Ok, da...jalan...

Aku :
Huh...selamat...HAHA


Haa, tinggal seminggu lagi ? Dengan confident aq menjawab dengan Pegawai JPJ tu lesen tamat tempoh tahun depan...HAHA...haihh, macam mana la aq boleh tak perasan langsung ni...memang tak tergerak hati pun nak check lesen...ingatkan lambat la lagi nak tamat tempoh...padahal setiap hari benda ni dengan aq...lepas kena tegur hari tu baru aq perasan...HAHA


NOTA SKYTECH :

Mujurlah aq kena tahan dengan JPJ malam tu...kalau tak...memang sampai ke tahun depan agaknya aq tak renew lesen ni...HAHA...haa, luangkan sedikit masa untuk check benda penting ni selalu...takut kita ni terlupa...mana la tahu lesen da expired kan...nanti bila tetiba bertembung dengan roadblock...da gelabah...HAHA...

**Terima kasih kerana membaca entri Seminggu Lagi

13 comments:

  1. ahah bkn renew nye ikut tarikh lahir ka? ak taun dpn kot

    ReplyDelete
  2. @Muhammad Saiazuan Norhalik : haha..mmg renew ikut tarikh lahir sekarang ni...lagi beberepa hari je tu kan...HAHA

    ReplyDelete
  3. Kakaka...sebut pasal renew lesen ni kannnn tetiba teringat kisah onie yg tu,kehkehkehkeh

    ReplyDelete
  4. @Mek Onie : haha...masing2 ada kenangan kan bila pasal ni..kah3

    ReplyDelete
  5. sila renew awal2 yer.. haha nasib ayie yer 2014 nty.. kehkeh

    ReplyDelete
  6. selalu kalau lesen hidup takde roadblock, tapi bila lesen dah mati dan dan tu jugak terserempak dgn roadblock..aishhhh

    ReplyDelete
  7. untung tak kena tahan. Kolo konah kena dendah sudah

    ReplyDelete
  8. ucap terima kasih kat pak polis tu..mujur kena tahan tu..hahah

    ReplyDelete
  9. emm...sebut pasal lesen...aku tak ingat ke hulu mana aku campak aku punya lesen...dah lama tak memandu,...lupa pasal lesen...

    ReplyDelete
  10. nasib baik JPJ check plus blom tamat tempoh, kalo tak mmg duit kuar la..

    ReplyDelete
  11. belanja polis minum tak? HAHHA

    ReplyDelete
  12. lain kali jangan terlalu overconfident yer...hehe

    ReplyDelete
  13. Buat muka selamber sahaja paling kuat pun kena saman atau motor kena sita. :-)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah sebentar di Ezad Skytech [dot] com...teruskan memberi sokongan dan tinggalkan komen di entri...kalau LIKE bolehlah klik G+ pada entri ni...

-EzadSkytech-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengomen Setia Mac 2018

Alexa Rank Ezadskytech.com